4 porady, jak zadbać o swoje samopoczucie
4 porady, jak zadbać o swoje samopoczucie

4 porady, jak zadbać o swoje samopoczucie

W Meduses wiemy o tym, jak dużo opanowania wymaga praca lekarza. Dbałość o swój komfort wewnętrzny jest niezwykle istotna podczas pracy, która codziennie wymaga dużego skupienia. Warto więc zadbać nie tylko o odpowiednio dobraną odzież medyczną, ale także o własne samopoczucie, którego stan jest jednym z podstawowych filarów budowania relacji z otoczeniem. 

  1.     Sen

Zdaniem lekarzy i naukowców nie powinno się spać krócej niż 8 godzin na dobę, ponieważ właśnie ta ilość snu, jest optymalna dla naszego organizmu. Sen krótszy niż 6 godzin (czyli absolutne minimum w opinii naukowców) może obniżyć nasze funkcje poznawcze oraz pamięć krótkotrwałą.

Warto więc zadbać o swój komfort i odpowiednio przygotować się do snu. Jak? Wygodny materac, świeża pościel, a także odstawienie przed zaśnięciem niebieskiego światła (jego źródła to m. in. telefon, tablet, telewizor) z pewnością zwiększą jakość wypoczynku. Przy problemach z zaśnięciem warto pomyśleć o takich rozwiązaniach jak olejek CBD lub aromaterapia. CBD, czyli olej konopny, wykazuje właściwości łagodzące stres, a przy tym jest całkowicie bezpieczny. Również w aromaterapii znaleźć można skutecznych „pomocników”, dobrego snu. Naturalny, eteryczny olejek lawendowy uspokaja, oraz ułatwia zasypianie. Dodatkowo badania wykazały, że wydłuża on fazę NREM (czyli tę, podczas której sen jest najdłuższy i najmocniejszy) oraz zmniejsza ilość pobudek.

  1.     Zdrowa dieta

Nie bez przyczyny mówi się, że jesteś tym, co jesz. Jakość oraz częstotliwość posiłków zauważalnie wpływa na nasz nastrój. Wyjątkową rolę w tym, jak się czujemy psychicznie odgrywają nasze… jelita. Aby odpowiednio o nie zadbać, przy jednoczesnej trosce o zdrowie mentalne powinniśmy wystrzegać się produktów zmodyfikowanych genetycznie, które są wyjątkowo szkodliwe dla flory jelitowej. Szkodliwe są również produkty o wysokiej zawartości fruktozy, oraz sztuczne barwniki, które wyraźnie obniżają samopoczucie. Co powinniśmy zatem jeść jak najczęściej, aby poprawić florę bakteryjną jelit, a równocześnie – swój nastrój? Kiszonki, niepasteryzowane produkty, odpowiednie probiotyki, witaminę D. Warto utrzymywać dietę bogatą w ryby, orzechy, owoce i warzywa, które są wiernymi przyjaciółmi naszych jelit i powinni gościć na talerzach jak najczęściej!

  1.     Ruch

Ruch nie tylko wpływa na kondycję fizyczną ale też psychiczną. Regularna aktywność fizyczna zwiększa zdolności do regeneracji mózgu oraz spowalnia jego starzenie. Jak to się dzieje? Wysiłek sprawia, że system nerwowy produkuje takie hormony jak endorfiny i serotoniny (tzw. hormony szczęścia), aby łagodziły objawy stresu biologicznego. W efekcie odczuwalna jest znaczna poprawa nastroju a w niektórych przypadkach nawet… euforia! 

  1.     Rozwijaj swoje pasje!

To doskonała metoda na rozładowanie złych emocji oraz skuteczne odstresowanie. Zwłaszcza osoby, które narażone są zawodowo na napięcie psychiczne oraz wysoką presję, powinny znaleźć zajęcie, które będzie odskocznią od rutyny. Rozwijanie zainteresowań nie tylko poprawia samopoczucie, dzięki swojemu terapeutycznemu działaniu. Dbanie o swój komfort psychiczny wzmacnia układ odpornościowy oraz dostarcza energii do działania!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl