Jak budować pozytywny wizerunek?
Żyjemy w czasach rynku konsumenta. Choć świat medyczny nieco różni się od pozostałych gałęzi biznesu, również tutaj pacjenci coraz częściej chcą podejmować świadome wybory dotyczące lekarzy, którym powierzają swoje zdrowie. Istotnych informacji na temat specjalistów najchętniej szukają w Internecie. Co jako lekarz możesz zrobić, aby przyciągnąć ich uwagę? Jak zbudować wizerunek profesjonalisty i przekonać do siebie potencjalnych pacjentów?
Media społecznościowe
Platformy społecznościowe, to miejsce, w którym użytkownicy Internetu spędzają najwięcej czasu. Na pozycji najpopularniejszych kanałów od lat niezmiennie utrzymują się Facebook, Instagram oraz Youtube. W ostatnim czasie dołączyła do nich również platforma umożliwiająca tworzenie i publikowanie krótkich, często humorystycznych filmików – Tik Tok.
Co może dać nam obecność w mediach społecznościowych? To właśnie w nich użytkownicy Internetu spędzają zwykle najwięcej czasu. Dzięki temu są one najprostszym sposobem na dotarcie do swojej grupy docelowej. W dodatku prowadzenie profilu może być formą zupełnie bezkosztowej reklamy! No tak, ale czy zawód lekarza nie jest zbyt poważny na media społecznościowe? Niekoniecznie. Jednym z najbardziej pożądanych obecnie działań w Internecie jest dzielenie się wiedzą. Przedstawianie informacji i ciekawostek w nieoczywisty sposób – za pomocą grafik, krótkich opisów, filmików czy quizów – przyciąga publiczność i pomaga zdobyć popularność. Jednocześnie taka praktyka jasno sugeruje odbiorcom, że mają do czynienia ze specjalistą, któremu można zaufać.
Opinia zostaje na dłużej
To, w jaki sposób zachowujemy się podczas wizyty, często wychodzi poza gabinet. Bardzo łatwo jest dziś podzielić się negatywną opinią w przestrzeni internetowej, a to właśnie niepochlebne głosy wzbudzają zwykle największe zainteresowanie potencjalnych pacjentów. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby z szacunkiem i zrozumieniem zwracać się do osób, które spotykamy. Opanowanie, empatia i indywidualne podejście to niezbędne składniki zdrowej relacji z pacjentem. Zadbaj o to, by być dobrze zapamiętanym, a pozytywny wizerunek będzie budował się sam!
Jak Cię widzą…
Choć coraz częściej głośno mówi się o szkodliwości takiego podejścia, wciąż mamy niezmienną tendencję do oceniania książki po okładce. Na szczęście, możemy przekuć to na swoją korzyść! Wiedząc, jak duże znaczenie ma wygląd, zadbajmy o to, by stał się narzędziem pozytywnej komunikacji. Czysta, wyprasowana odzież to absolutna konieczność. Dodatkowym atutem będą eleganckie kroje i wyróżniające kolory, które przełamią obraz oschłego, zdystansowanego specjalisty. W końcu medyczną modą również można się bawić!
Kompletując szafę specjalistycznej odzieży, warto pamiętać o atrybucie, bez którego trudno wyobrazić sobie prawdziwego lekarza. Medyczny fartuch, niczym dobrze skrojony garnitur, dodaje szyku i elegancji, budując wizerunek doświadczonego profesjonalisty. W zestawie z dobrze skrojonymi scrubsami tworzy uniwersalny komplet, który podświadomie pozwoli pacjentom poczuć się bezpiecznie.